Souboje o města

Souboje o města jsou nedílnou součástí celé hry. Z počátku města nevlastní žádný hráč a brání je pouze domobrana. Jakmile už město někdo vlastní, pak se o něj musí také starat aby prosperovalo a také aby něj nepřišel.

Útoky na města jsou dvojího typu:

  • Drancovací - v případě tohoto útoku jsou v nebezpečí pouze peníze a suroviny v městském skladu. Tento útok může přijít kdykoli.
  • Dobývací - tady nejsou nijak ohroženy peníze a suroviny ale je ohroženo samotné vlastnictví města. Tento útok probíhá vždy jen jednou týdně.

Oba útoky lze podniknout z vedlejšího menu ve městě. Více informací o těchto útocích se dočtete níže.

Drancovací útok

Drancovat města může kdykoli kterýkoli hráč. Samozřejmě je vhodné aby měl sebou patřičnou armádu jinak se mu bude těžko bojovat. Tohoto útoku se účastní vždy všechny jednotky, které má postava u sebe.

Město se brání díky jednotkám na stráži a také s pomocí obraných věží, které se v boji projeví coby speciální jednotka. Počet jednotek na stráži je ovlivněn levelem opevnění. Čím větší je level opevnění tím více jednotek může město bránit. Současně platí že síla jednotek na stráži je 2x větší než síla ostatních jednotek.

Při souboji přichází všichni zůčastnění o životy. V případě, že je útok úspěšný, tak město příjde o část svých peněz a surovin ze skladů. Každá přeživší jednotka odnese 1 zlatý a 5 kusů surovin. Pokud přežije i hrdina, tak si odnese [level hrdiny] * 5 zlatých a [nosnost] / 10 surovin.

Suroviny se kradou vždy, tak že každá jednotka si vezme svých 5 surovin jednoho druhu a pak pokračuje dále. Když suroviny dojdou, tak si vezme to co zbylo a dál nepokračuje. Některé jednotky si tak mohou odnést i méně než 5 kusů.

Útok bude úspěšný jestliže budou všichni obránci poraženi nebo když se vzdají. Přičemž obránce si může zvolit kdy jednotky přestanou bojovat aby nebyly vyhlazeny.

Omezení drancovacích útoků

  • Na jedno město může hráč zaútočit vždy jen 1x denně, pokud chce drancovat dále, tak si musí vybrat jiné.
  • Drancovací útok stojí 5 bodů energie.
  • Další drancovací útok může postava provést nejdříve za hodinu.

Dobývací útok

Dobývací útoky probíhají jen jednou týdně a to vždy o půlnoci ze soboty na neděli. Útok může založit kdokoli a další postavy se pak k útoku přihlašují. Útoky mohou být založené jen od pondělí do pátku. V sobotu již nelze útoky založit ani se k nim přihlásit.

Obrana může být založena kdykoli od ponděli až do soboty. I v sobotu se mohou obránci přihlašovat k obraně města. Jakmile je nějaká postava přihlášena k nějakému útoku nebo obraně, tak se již nemůže přihlásit k dalším.

Město je bráněno všemi jednotkami na stráži, obranými věžemi a všemi postavami včetně jejich jednotek, kteří jsou přihlášení k obraně.

Průběh útoku

Jestliže je založen jen jediný útok na město, pak se jednoduše střednou obě armády a vítěz získá město. Pokud je však proti městu vedeno útoků několik, tak má tento proces několik fází.

  1. Útočníci útočí jeden po druhém na obranu města. Při těchto útocích přichází o životy pouze útočníci. Je tedy jedno v jakém pořadí jsou útoky vedeny. První, druhý, třetí i kterýkoli další útok bude stát vždy proti plné síle obránce.
  2. Spočítá se úspěšnost každého útoku zvlášť. Úspěšnost útoku je definována takto:
    1 - [Počet životů všech jednotek v obraně, které by obránci po útoku zůstali] / [Počet životů všech jednotek obránce před útokem]
    Úspěšnost obrany je definována obdobně:
    1 - [Počet životů všech jednotek v útoku, které útočníkovi po útoku zůstali] / [Počet životů všech jednotek útočníka před útokem]
  3. Vybere se nejúspěšnější útok a podle jeho průběhu příjde o životy i obránce.
  4. Jestliže má jeden z útoků větší úspěšnost než 1, pak aliance, která jej založila získává město.
  5. Jestliže má více z útoků větší úspěšnost než 1, pak město získává aliance, jejíž útok měl nejmenší úspěšnost obrany.

Výsledkem tohoto postupu je že obránci vždy utrží poškození od nejsilnější aliance, která se útoku účastnila. A pokud útok nepřežjí tak tato nejsilněší aliance město získá.

Jestliže je město dobyto, tak vítězná aliance přebírá kontrolu nad všemi jednotkami, které zůstali ve městě a nejsou umístěné u žádného vojevůdce. Jednotky umístěné u vojevůdců přejdou pod jejich přímou kontrolu.

Převzetí města

Když je město dobyto, tak jsou okamžitě zrušeny všechny pravomoce stávajících správců a novým hlavním správcem se stává zakladatel vítězného útoku. Nový správce po té musí upevnit ve městě moc. Pokud to neudělá, tak riskuje, že o město přijde. Na upevnění moci má celou neděli, kdy není možné město převzít. Více o upevnění moci ve správě města zde.

Pokud není ve městě moc upevněna, tak během celého týdne (kromě neděle) může kdokoli s dostatečným vůdcovstvím přijít do města a převzít si jej. Udělat to lze kliknutím na odkaz v horní liště města, který informuje o tom, že město nemá upevněnou moc. Minimální vůdcovství, které je potřebné pro převzetí je alespoň polovina celkového vůdcovství města. Po převzetí je opět potřeba upevnit moc jinak toto může udělat kdokoli další.

Každá postava může ovládat jen tolik měst na kolik jí dostačuje vůdcovství.

Co je nového?

Byla spuštěna oficiální beta verze
27.7.2016

Dnes jsem oficiálně spustil beta verzi hry, která poběží až do oficiálního konce podle nápovědy. Neváhejte se registrovat. Já už na vás čekám. Bronzi :-)

Delší odmlka
18.6.2016

Omlouvám se za delší odmlku ale stěhoval jsem se a měl jsem spoustu jiné práce. Hra je již téměř připravena ke spuštění. Původní plán byl začátkem prázdnin. To mi ale bohužel nevyjde. Náhradní plán je přelom července a srpna. Momentálně ještě musím předělat tutoriál, upravit nápovědu podle nové varianty hry, dále jsem upravil žebříčky a upravil upozornění na nové zprávy a upozornění na příspěvky ve fórech.

Ladím a dotvářím
18.2.2016

Většina chyb je snad už odstraněna. Z velké části jsem změnil uživatelské rozhraní. Mapa je nyní větší a věřím tomu, že mnohé věci jsou logičtěji uspořádány. Změnil jsem generování úkolů na mapě a vytvářím nové věci, které se dají koupit nebo vyrobit.

Města jsou předělána
2.12.2015

Města jsou kompletně předělána. Můžete se podívat na ukázky ze hry ale nová verze hry ještě není vydána. Všechno je potřeba ještě odzkoušet.

Opravujeme chyby
15.10.2015

Během beta testu se objevilo mnoho chyb a nedomyšlených variant. Postupně všechny chyby odstraňuji a ladím. Rozhodl jsem se, že před finálním spuštěním kompletně přepracuji města. Chvíli to potrvá ale bude to stát za to.

Spuštěna uzavřená beta verze
9.8.2015

Dnes jsem spustil uzavřenou beta verzi pro všechny zájemce, kteří se přihlásili do předregistrace. Zároveň byla upravena mapa, nahrány všechny itemy pro postavy i pro jednotky a samozřejmě byly upraveny i některé chyby. Teď je potřeba ještě spoustu věcí odladit ale ostré spuštění se pomalu ale jistě blíží.

Hlavní aktualizace
2.7.2015

Byla opravena celá řada chyb. Byl částečně předělán systém vytváření nových věcí. Upravena správa města a pozměněny dobývací útoky. Z velké části je dokončen tutoriál a upravena nápověda podle všech nových parametrů.

Také jsem aktualizoval tuto stránku s průběhem prací a nahrál nové ukázky ze hry.

Dokončena grafika města
10.6.2015

Dnes byla dokončena veškerá grafika všech budov ve městě.

Vytvoření nových grafických částí
5.4.2015

Byly vytvořeny obrázky mistrů a část jednotek.

Spuštění předregistrací
3.3.2015

Chcete-li se dozvědět kdy bude Armeron spuštěn, tak do políčka nahoře vložte svůj email a až to přijde, tak Vás budeme informovat.

Spuštěn tento web
1.3.2015

Dnes byl spuštěn tento web, kde najdete něco málo o nové webové hře Armeron.